w ,

Odchudzanie. Jak mieć szczupłe uda?

Odchudzanie. Jak mieć szczupłe uda?

Jędrne, gładkie i szczupłe uda to marzenie wielu kobiet. Jeśli i ty zastanawiasz się, jak szybko schudnąć, szczególnie z ud, to trzeba podkreślić, że nie istnieje dieta odchudzająca, która działa tylko na tę część ciała. Tylko dobrze zbilansowana dieta odchudzająca umożliwi zrzucenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, a przy tym będzie bezpieczna i nie dopuści do powstania niedoborów.

Dążąc do perfekcyjnej sylwetki, wiele z nich decyduje się m.in. na restrykcyjne odchudzanie i wzmożoną aktywność fizyczną. Niestety, nie istnieje dieta cud bądź ćwiczenia na uda, które w kilka dni usuną cellulit oraz poprawią wygląd nóg. Są jednak sposoby, które można wprowadzić, aby wygląd nóg zdecydowanie się polepszył.

Jak szybko schudnąć z ud? – dieta, która usunie nadmiar centymetrów w nóg i cellulit

Osoby, które chcą schudnąć np. z ud, powinny przede wszystkim zadbać o to, by spożywać regularnie 4-5 posiłków, co ok. 3 godziny. Najlepiej sprawdzą się mniejsze, zbilansowane, ale o odpowiednio niższej kaloryczności dania. Do tego należy zadbać o wypijanie odpowiedniej ilości wody – najczęściej od 2 do 3 l dziennie, jednak ilość musi być dopasowana m.in. do osoby, aktywności fizycznej oraz warunków atmosferycznych.

Jadłospis osoby, która zastanawia się jak szybko schudnąć, w tym z ud powinien zawierać:

  • produkty pełnoziarniste np. makarony, kasze, ryż, pieczywo, płatki owsiane – zawierają dużo błonnika, który potęguje uczucie sytości oraz uniemożliwia zaleganie resztek jedzenia w jelitach,
  • tłuste ryby np. łosoś, makrela, śledź, halibut – zawierają kwasy tłuszczowe, które przyspieszają metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej,
  • owoce i warzywa np. czereśnie, maliny, truskawki, mandarynki, grejpfrut, jabłka, pomarańcze, śliwki, marchew, brokuł, kalafior, fasolka szparagowa, brukselka, papryka – mają niski indeks glikemiczny, zawierają dużo witamin i mikroskładników, a do tego mają mało kalorii oraz dużo błonnika, przez co sycą na długo,
  • nabiał i chude mięso np. kurczak, wołowina, indyk – są źródłem pełnowartościowego białka, które przyspiesza metabolizm i tym samym odchudzanie jest bardziej skuteczne,
  • tłuszcze np. oliwa z oliwek, olej lniany, olej kokosowy – stymulują organizm zwiększając tempo przemian metabolicznych, co przekłada się na szczupłe uda, brzuch i biodra.

Z czego zrezygnować, aby szybko schudnąć z ud? – jadłospis nie może tego zawierać

Aby odchudzanie było skuteczne, należy wyrzucić z jadłospisu żywność przetworzoną. Gotowe dania nie są dobrym rozwiązaniem, gdyż oprócz tego, że zawierają niezdrowe konserwanty, barwniki i ulepszacze, to dodatkowo są pełne cukru i soli, których nadmiar utrudnia odchudzanie. Dodatkowo, należy wykluczyć z diety słone i słodkie przekąski – nie tylko powodują tycie, ale także dezorganizują funkcjonowanie organizmu. Istotnym jest, aby między posiłkami nie podjadać. Dieta odchudzająca nie powinna zawierać produktów z białej mąki – należy zastąpić je produktami z pełnego ziarna. Dodatkowo, trzeba wyeliminować wszelkie używki – alkohol i papierosy nie sprzyjają odchudzaniu.

Ćwiczenia na szczupłe uda, czyli jak szybko schudnąć i usunąć cellulit

Każdy trening nóg, który przynosi efekty to nie tylko regularne ćwiczenia na uda, ale również odpowiednio dopasowana ilość odpoczynku i regeneracji. Aby odchudzanie było skuteczne, warto ćwiczyć 3 razy w tygodniu, a już po 4-6 tygodniach zobaczy się zmiany w obwodzie ud.