w ,

Błonnik – Poznaj właściwości błonnika w diecie

Błonnik – Poznaj właściwości błonnika w diecie
 Błonnik to oczywiście włókno pokarmowe, które nie ulega trawieniu, a pomimo tego jest niezwykle potrzebne w prawidłowym jego funkcjonowaniu. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca konsumpcję 27-40 gram błonnika na dzień – dlaczego? Jakie są najważniejsze właściwości błonnika? W jakich pokarmach można go znaleźć? Zobacz nasze propozycje na błonnik w diecie
błonnik

Czym właściwie jest błonnik?

Błonnikiem określamy składniki budulcowe ścian komórkowych roślin, które nie są trawione przez przewód pokarmowy człowieka. Zbudowany jest z szeregu różnych substancji – każda z nich oddziałuje na organizm człowieka w inny sposób. Rozróżnia się go na podstawie wielu właściwości, jednak najczęściej mówi się o dwóch frakcjach: błonnik może być rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie.

Zakwasy. Jak radzić sobie z zakwasami i bólem

Błonnik rozpuszczalny

Odpowiada on za uczucie sytości – wiąże dużą ilość wody i pęcznieje w żołądku rozciągając jego ściany. Co więcej – błonnik w diecie obniża poziom szkodliwego cholesterolu LDL. Znaleźć można go w takich pokarmach jak:

  • płatki owsiane i otręby owsiane,
  • soczewica,
  • owoce takie jak jabłka, gruszki, pomarańcze, truskawki,
  • warzywa takie jak fasola, groch, ogórki, seler i marchew,
  • orzechy,
  • nasiona lnu.

Zobacz również: Zakwasy. Jak radzić sobie z zakwasami i bólem

Czytaj więcej…

Podziel się z innymi :)

Co myślisz?

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ładowanie…

0

Napisane przez zWEB

Będzie można zdobyć „paszport szczepionkowy” potwierdza KE

Juergen Klopp chwali Roberta Lewandowskiego