w ,

Nadmiar wody w organizmie? 5 sposobów jak ją zredukować

Nadmiar wody w organizmie? 5 sposobów jak ją zredukować

Nadmiar wody w organizmie może wystąpić u każdego z nas. Choć najczęściej zatrzymywanie się wody jest spowodowane błędami żywieniowymi, niektóre leki, choroby i schorzenia mogą temu sprzyjać.

nadmiar wody

Jak zredukować nadmiar wody z organizmu?

Nadmiar wody – Jedz mniej soli.

Sód wiąże się z wodą w ciele i pomaga utrzymać równowagę płynów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz komórek. Jeśli często jesz posiłki bogate w sól, takie jak wiele przetworzonych produktów spożywczych, twoje ciało może zatrzymywać wodę. W rzeczywistości żywność ta jest największym źródłem sodu w diecie.

Zobacz również: Zaskakująca odpowiedź. Czy należy pić podczas posiłków?

Zwiększ spożycie magnezu. 

Minerał ten bierze udział w ponad 300 reakcjach enzymatycznych, które utrzymują funkcjonowanie organizmu. Zwiększenie spożycia magnezu może pomóc w ograniczeniu zatrzymywania wody.

Jedz produkty bogate w potas,

Takie jak: banany, buraki, fasola, suszone owoce, produkty zbożowe, awokado, pomidory. Potas może zmniejszyć retencję wody poprzez zwiększenie produkcji moczu i zmniejszenie ilości sodu w organizmie.

Uważaj na niektóre węglowodany.

Spożywanie rafinowanych węglowodanów prowadzi do gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi i poziomu insuliny. Wysoki poziom insuliny powoduje, że organizm zatrzymuje więcej sodu przez zwiększenie wchłaniania sodu w nerkach. Mowa głównie o produktach wysokoprzetworzonych i białej mące.

Dużo się ruszaj i… pij wodę.

Staraj się nie przebywać zbyt długo w tej samej pozycji (niezależnie czy jest stojąca czy siedząca). Regularnie uprawiaj sport lub przynajmniej podejmuj aktywność fizyczną np. w formie spaceru. Nie ograniczaj spożycia wody, jest ona niezbędna do życia.

Maski do włosów – Przepisy na naturalne maski na włosy.

Czytaj więcej…

Podziel się z innymi :)