Mity na temat treningu w ciąży

Lekarze zawsze podkreślają pozytywny wpływ aktywności fizycznej na zdrowie przyszłej mamy oraz jej nienarodzonego jeszcze dziecka. Ćwiczyć zawsze warto. Nie należy rezygnować ze sportu nawet w momencie zajścia w ciążę czy podczas jakiegokolwiek jej etapu, o ile oczywiście nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań, maluszek rozwija się prawidłowo, a kobiecie nie grozi przedwczesny poród czy poronienie.

Trening w czasie ciąży

Ćwiczenia w ciąży muszą być jednak wykonywane we właściwy sposób. Wokół nich powstało niestety mnóstwo mitów, które sprawiają, że wiele kobiet wręcz boi się wykonać choćby najprostszy nawet trening, bo nie chce ryzykować uszkodzeniem płodu czy pogorszeniem własnego stanu zdrowia. Jak więc wolno ćwiczyć, a jak nie należy tego robić? Jak powinny wyglądać treningi przeprowadzane przez przyszłe mamy? W Internecie można już było spotkać się z przekonaniem, iż podczas ćwiczeń w ciąży nie należy wykonywać ruchów wymagających podnoszenia rąk do góry.

Ćwiczenia w ciąży – na co zwracać uwagę

Ćwiczenia związane z podnoszeniem rąk do góry mogą znacznie mocniej podnosić tętno, które u kobiet w ciąży i tak na ogół jest nieco wyższe niż normalnie. To jednak już brzmi śmiesznie. Czy uniesienie rąk naprawdę jest aż tak wymagającym ruchem? W pierwszym trymestrze na pewno nie, podobnie zresztą jak i w drugim, zwłaszcza jeśli kobiet była wcześniej aktywna i miała już do czynienia ze sportem. Ćwiczenia w ciąży należałoby jedynie zmienić podczas trzeciego trymestru. Wtedy rzeczywiście warto pomyśleć o obniżeniu ich intensywności, chociażby poprzez rezygnację z wykonywania energicznych wymachów ramionami.

Kolejnymi, teoretycznie „zakazanymi” ćwiczeniami są wszystkie te wykonywane na plecach. Czy trening w ciąży rzeczywiście nie powinien się z nich składać? Bynajmniej! To wszystko zależy od indywidualnego stanu każdej kobiety. A przyszła mama sama dobrze wie i czuje, co jest dla niej dobre. Jeżeli więc podczas wykonywania ćwiczeń na plecach nie odczuwa żadnych nieprzyjemnych dolegliwości w postaci np. bólów głowy czy duszności, jak najbardziej może je kontynuować. Naturalnie, nie powinna wykonywać ćwiczeń, które sprawiają, że pojawiają się wspomniane dolegliwości.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Wypełniacze w procesie logistyki

Gogle narciarskie zwykłe i fotochromatyczne – poznaj różnice