Na co zwrócić uwagę w codziennej diecie i Jak nie przytyć?

Jak nie przytyć? Co jeść, żeby nie przytyć? Zobacz najlepsze wskazówki!

 Jak nie przytyć? To niełatwe zadanie, zwłaszcza w okresie zmniejszonej aktywności czy zmian zachodzących w organizmie w pewnych okresach życia. Osoby zdrowe, które nie miały styczności ze stwarzającymi zagrożenie epidemiczne patogenami, również powinny pozostać w mieszkaniach ze względów bezpieczeństwa. Jak nie przytyć w obliczu epidemii koronawirusa i nie wpłynąć negatywnie na swoje zdrowie?

Jak nie przytyć?

Bilans energetyczny, czyli jak nie przytyć

Chcąc wiedzieć, jak nie przytyć, warto wiedzieć, czym jest bilans energetyczny organizmu. To podsumowanie energii wydatkowanej oraz przyjmowanej przez organizm. Powinien on być na poziomie bliskim zeru, aby nadmiar energii nie był odkładany w postaci tkanki tłuszczowej. Co jeść, żeby nie przytyćProdukty o łącznej kaloryczności nie większej niż zapotrzebowanie, a jednocześnie dostarczające niezbędnych substancji odżywczych, witamin, minerałów, błonnika. W dużym stopniu na bilans energetyczny ma wpływ aktywność fizyczna, dlatego w okresie, gdy jest ona obniżona, również kaloryczność posiłków powinna być niższa.

Sprawdź, co to Borelioza – skutki i leczenie choroby

Zdrowa dieta – co jeść, żeby nie przytyć?

Aby mieć świadomość, jak nie przytyć, warto również znać zasady zdrowej i zrównoważonej diety. To kwestia uwzględnienia potrzeb organizmu oraz zdrowych składników diety o właściwej kaloryczność i zawartości węglowodanów, białka, tłuszczów, błonnika pokarmowego. Każdy ze składników diety jest konieczny, nawet tłuszcze, jednak warto sięgać po te zdrowe, wartościowe. Co jeszcze jest ważne, jak jeść, żeby nie tyć? Warto wprowadzać do diety dużo świeżych warzyw i owoców, produkty mleczne, naturalne probiotyki na przykład w postaci kiszonek.

Uwaga na pułapki żywieniowe!

Oprócz tego, co jeść, żeby nie przytyć, ważne jest również to, czego należy unikać oraz na co uważać. Wiele produktów z pozoru zdrowych może okazać się bombą kaloryczną czy po prostu pustymi kaloriami, niedostarczającymi odpowiedniej ilości cennych składników odżywczych. Zwróć uwagę na przykład na:

  • orzechy i bakalie – mają cenne składniki odżywcze, jednak ich kaloryczność jest wysoka,
  • wysoce przetworzone produkty – mogą dostarczać energii, ale nie mieć witamin, składników mineralnych, zdrowych tłuszczów,
  • gotowe produkty typu light, bez cukru, 0% – mogą zawierać niekorzystne słodziki czy zagęszczacze.

Krótką poradą na to, jak nie przytyć, jest zwiększenie świadomości tego, co jesz. Czytanie etykiet, uważne komponowanie posiłków, niezajadanie stresu – to pomaga.

Jak jeść, żeby nie tyć? Również sposób ma znaczenie!

Co jeszcze jest ważne, jak nie przytyć mając normalną zrównoważoną dietę? Trzeba zadbać o swój metabolizm, w uproszczeniu zdolność organizmu do zamieniania pożywienia w energię. Przekłada się to bezpośrednio na wskazówki jak jeść, żeby nie tyć. Posiłki powinny być niewielkie i urozmaicone, spożywane w regularnych odstępach. Nie powinno się jeść w pośpiechu, każdy kęs warto dobrze przeżuć. Sposób jedzenia jest równie ważny jak to, co jeść, żeby nie przytyć.

Top 10 najlepszych ćwiczeń fitness na odchudzanie

Pory i częstotliwość posiłków

Ile posiłków dziennie warto zaplanować? Jak nie przytyć, a jednocześnie być najedzonym? Sprawdza się reguła przynajmniej pięciu posiłków dziennie, w dość regularnych odstępach:

  1. Śniadanie – powinno rozpoczynać dzień.
  2. Przekąska, drugie śniadanie.
  3. Obiad lub lunch.
  4. Podwieczorek – niekoniecznie słodki.
  5. Kolacja.

Ilość powinna być także dopasowana do trybu życia. Jak jeść, żeby nie tyć? Lepiej, aby posiłki były niewielkie, ale częstsze, niż obfite i jedynie raz czy dwa razy dziennie. W ten sposób dbamy o metabolizm, nie powodujemy jego spowolnienia.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Oprócz tego co jeść, żeby nie przytyć, istotne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Czysta woda – źródlana czy mineralna nie ma kalorii. Aby utrzymać metabolizm na odpowiednim poziomie trzeba mieć na uwadze regularność posiłków. Warto zadbać o śniadania jeszcze przed pierwszymi aktywnościami w ciągu dnia, a także ostatni posiłek przynajmniej na 2-3 godziny przed snem.

Jeśli interesują cię Picie wody – korzyści dla zdrowia i urody

Jak nie przytyć? Plan żywieniowy dopasowany do indywidualnych potrzeb

Jeżeli nie masz pewności co robić, jak nie przytyć, możesz również zgłosić się do dietetyka. Specjalista jest w stanie, badając nawyki żywieniowe i tryb życia oraz stan zdrowia, dopasować indywidualny plan, który pomaga w stabilizacji wagi. To normalny etap wychodzenia z diety odchudzającej, ale może też być po prostu sposobem na codzienne odżywianie. Jadłospis wskazuje co jeść, żeby nie przytyć, natomiast indywidualny plan żywieniowy pokazuje jak jeść, żeby nie tyć. Wielkości i pory posiłków, ich skład, sposób przygotowywania – wszystko jest istotne.

Pytanie, jak nie przytyć stawia sobie wiele osób. Warto mieć świadomość znaczenia zdrowej diety w codziennym życiu i konieczności jej dopasowania do indywidualnych potrzeb organizmu oraz stylu życia, poziomu aktywności. Dzięki temu zbędne kilogramy nie powinny pojawić się na wadze.

Czytaj więcej..

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Nowy Rok nieudany dla Polaków w skokach narciarskich.

Dodatek osłonowy w 2022. Dla kogo ten dodatek?

Dodatek osłonowy w 2022. Dla kogo ten dodatek?