Na co zwrócić uwagę tworząc stronę internetową dla dewelopera lub inwestycji

Strona internetowa dewelopera lub inwestycji deweloperskiej odpowiednio przygotowana będzie dostarczała zapytania oraz realizowała założone konwersje. Zobacz o czym warto pamiętać projektując stronę internetową inwestycji deweloperskiej. Czy są różnice w podejściu projektowania użyteczności oraz layoutu.

 

Czym jest strona internetowa inwestycji deweloperskiej ?

Spis Treści

Projektując architekturę strony inwestycji powinniśmy zwrócić uwagę na istotne elementy które powinna zawierać ale także na sposób komunikacji oraz treści. W przypadku strony inwestycji większość założeń dotyczących jej budowy jest oczywiście zbieżna z ogólnymi normami tworzenia stron. Projektując stronę inwestycji deweloperskiej powinniśmy zwrócić uwagę na kilka technicznych oraz użytecznych rozwiązań. Zobacz jak powinna wyglądać strona internetowa dewelopera.

 

Spójna komunikacja marketingowa

 

Projekt graficzny powinien być tożsamy z komunikacją marketingową, jeżeli są elementy identyfikacji takie jak : font, logo, zdjęcia, odpowiednie hasła oraz kolorystyka powinny one zostać uwzględnione na stronie internetowej. Do budowy odpowiedniej komunikacji będzie nam potrzebny również copywriter który powinien dostarczyć treści nawiązując do rozwiązań przyjętych na makietach UX strony, istotny jest tutaj sposób ich ułożenia oraz odpowiednie nadanie priorytetów. Zamiast tworzyć długie bloki tekstu czytelniej dla użytkownika będzie zaprojektować krótsze akapity z odpowiednio dobranymi nagłówkami h2-h3. 

 

Odpowiednie buttony CTA

Istotnym elementem na stronie dewelopera są dobrze widoczne i czytelne guziki CTA kierujące do najważniejszych podstron strony. Radzimy aby wdrożyć CTA w menu w formie szybkiego kontaktu np: Umów się na spotkanie lub Zapytaj o mieszkania, który potrafi podnieść konwersję ze strony o kilkanaście procent. Dodatkowo CTA powinny być umieszczone w odpowiednich sekcjach strony głównej oraz w podstronach niezwiązanych bezpośrednio z kartami mieszkań tak by każda podstrona kierowała użytkownika do wybranej kategorii mieszkań lub wyszukiwarki

 

Prosta i czytelna wyszukiwarka mieszkań

W przypadku stron inwestycji istotnym i bardzo ważnym elementem jest wyszukiwarka mieszkań. Powinna ona zostać umieszczona w 2 lub 3 sekcji na stronie głównej w formie poziomego panelu z dostępnymi parametrami do wyszukania. Najważniejsze pola do wprowadzenia parametryzacji i filtrowania mieszkań to : cena, powierzchnia, piętro i liczba pokoi. Warto też wyposażyć wyszukiwarkę z filtrowanie po tylko dostępnych mieszkaniach.

 

W przypadku listy wyników wyszukiwania mieszkań projektant strony powinien uwzględnić odpowiednią kolorystykę statusów mieszkań tj: zarezerwowane, wolne i niedostępne, które należy kontynuować w przypadku wyposażenia strony internetowej w wyszukiwarkę graficzną lub interaktywną mapę (rzut piętra) z której możemy wybrać wolne mieszkanie.

 

Karta mieszkania

Na karcie mieszkania dobrze będzie jeśli znajdzie się formularz z maksymalnie kilkoma polami do uzupełnienia. Formularz odpowiednio skonfigurowany pomoże nam zdobyć informację z jakiego mieszkania przyszło zapytanie i lepiej przygotować do rozmowy dział sprzedaży mieszkań. Dodatkowo warto pod względem optymalizacji SEO oraz użyteczności powiązać ze sobą podobne mieszkania w sekcji poniżej głównego kontentu karty mieszkania. W przypadku większych stron inwestycji dobrym pomysłem może okazać się umieszczenie ponownie wyszukiwarki do szybszego przemieszczania się po kolejnych podstronach.

Co powinno się znaleźć na stronie internetowej dewelopera ?

Co powinno się znaleźć na stronie internetowej dewelopera ?

W przypadku strony internetowej użytkownicy będą dzielić się co najmniej na dwie grupy.

Klienci który chcą szybko skontaktować się celem otrzymania oferty oraz Ci którzy będą przeglądać stronę w celu poznania zalet, walorów inwestycji. Ta druga grupa będzie chciała zdobyć jak najwięcej informacji dotyczących inwestycji, atrakcji oraz jej lokalizacji. Warto wyposażyć stronę internetową dewelopera w takie podstrony jak : 

 

  1. lokalizacja zawierająca mapę Google z listą najważniejszych punktów,
  2. zalety inwestycji lub atrakcje w formie interaktywnych ikon z opisem,
  3. odpowiedzi na pytania w formie podstrony lub sekcji FAQ,
  4. o inwestycji gdzie użytkownik będzie mógł znaleźć informacje o tym czy inwestycja jest właśnie dla niego

 

Layout i responsywność stron inwestycji deweloperskich

W przypadku stron internetowych bardzo ważnym aspektem jest ich atrakcyjny wygląd oraz dopasowanie do grupy docelowej. Warto w przypadku jeżeli kierujemy ofertę do określonej grupy osób stworzyć odpowiednio ich profile tj: persony oraz dopasować warstwę wizualną strony internetowej do ich oczekiwań. W przypadku inwestycji dedykowanych rodzinom, które szukają spokoju i chcą mieć wszystko w jednym miejscu warto uwypuklić te zalety już na stronie głównej dobierając odpowiednio zdjęcia i sekcje przybliżające najważniejsze dla tej grupy osób informacje.

 

Jak wybrać firmę do tworzenia strony internetowej inwestycji ? 

W przypadku jeżeli szukasz wykonawcy strony inwestycji deweloperskiej warto przeglądnąć nie tylko ofertę lub popularne frazy w Google na które znajdziemy oferty agencji interaktywnych ale także poznać nieco więcej danych. O tym jak wybrać firmę tworzącą strony dobrze jest wiedzieć przed podjęciem współpracy. 

 

Jeżeli myślisz o profesjonalnej stronie oraz generowaniu leadów dobrze aby agencja udostępnia statystyki stron oraz dane przemawiające za agencją tj: liczba konwersji oraz widoczność strony. 

 

Nie zapominajmy o kwestiach technicznych oraz SEO

Nigdy nie wiemy w jaki sposób użytkownicy będą wchodzić na naszą stronę internetową. Trendy mówią jasno że w dzisiejszych czasach mamy znaczny wzrost wejść na strony z urządzeń mobilnych, obecnie jest to ponad 60%.

 

Responsywność strony internetowej inwestycji 

 

Warto by strona inwestycji była doskonale dopasowana dla tej grupy odbiorców, pozwalała sprawnie korzystać z wyszukiwarki graficznej oraz wygodnie wybierać parametry wyszukiwania.

 

Istotną kwestią techniczną jest jej responsywność czyli dynamiczne i płynne dopasowanie się jej wszystkich elementów do wielkości ekranu. Karty mieszkań również powinny być odpowiednio zorganizowane z przejrzystą prezentacją danych oraz wyraźnym zaznaczeniem formularza lub guzików CTA. Niskiej jakości ucięte lub za małe zdjęcia rzutów mieszkań lub wizualizacji nie będą wzbudzać zainteresowania i powodować wielu kliknięć celem umówienia kontaktu z deweloperem. Brak możliwości sprawnego poruszania się po stronie inwestycji w procesie ich podróży i poznania jej zalet oraz do kogo jest kierowana oferta skutecznie zablokuje zapytania od tej grupy użytkowników.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Strefy godzinowe w popularnych taryfach prądu

Opony wielosezonowe – czy są warte swoich pieniędzy?