Jakie są najpopularniejsze rodzaje opon?

Opony samochodowe odgrywają bardzo ważną rolę i to nie tylko jeśli chodzi o komfort jazdy, ale również jeżeli zwróci się uwagę na bezpieczeństwo. Kluczem do sukcesu jest to, aby opony idealnie dopasować do warunków atmosferycznych oraz do marki danego auta. Niniejszy artykuł to dobry wybór właśnie dla tych kierowców, którzy chcą zapoznać się z najpopularniejszymi typami opon.

Opony szerokie

Wielbiciele samochodów sportowych i miłośnicy tuningowania bardzo często sięgają po opony szerokie. Ich największym atutem jest to, że prezentują się bardzo okazale w samochodach sportowych o niskim zawieszeniu. Jak łatwo się domyślić im szersza opona samochodowa, tym oczywiście na zdecydowanie lepszy kontakt z podłożem można liczyć. Opony szerokie zapewniają bardzo dobrą przyczepność oraz odpowiedni rozkład sił. Jest to dobry wybór dla osób, które głównie jeżdżą po suchych nawierzchniach. Godne polecenia są przede wszystkim szerokie opony, które posiadają rowki centralne albo rowki poprzeczne, które w charakterystyczny sposób ułożone są w kształt litery V. W dużej mierze to właśnie dzięki takim rowkom można liczyć na sprawne odprowadzanie wody.

Opony wzmacniane

W ostatnim czasie coraz większą popularność zdobywają opony samochodowe o wzmocnionym indeksie nośności. Mowa tutaj oczywiście o oponach, które są dodatkowo obciążone, dzięki czemu znacząco poprawia się indeks nośności. Nowoczesne opony XL mogą posiadać indeks nośności nawet na poziomie 95, a co najważniejsze nie wzrastają ich gabaryty. Opony wzmocnione wyróżniają się bardzo stabilną konstrukcją i dość mocnym karkasem. Na szczególną uwagę zasługuje również zwiększone ciśnienie i większa ilość poszczególnych warstw. Po wzmocnione opony powinni sięgnąć kierowcy, którzy preferują wysokie prędkości powyżej 240 km/h.

Opony niskoprofilowe

Opony niskoprofilowe charakteryzują się niską ścianą boczną, która w doskonały sposób podkreśla dynamiczny charakter samochodów. Dzięki oponom niskoprofilowym można uzyskać zdecydowanie lepszą kontrolę nad autem i zwiększoną stabilność. Dzięki charakterystycznej konstrukcji można liczyć także na niską podatność na przechyły boczne. Niski profil opon automatycznie przekłada się na znacznie szerszy bieżnik. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że można uzyskać większą powierzchnię styku z podłożem. Dzięki obniżonemu profilowi poprawia się także sztywność samego ogumienia. Niski profil doskonale poradzi sobie nawet z uginaniem i odkształcaniem pod wypływem bardzo dużych przeciążeń.

Opony letnie i zimowe

Wśród kierowców największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście opony letnie i zimowe. Jak sama nazwa wskazuje opony letnie najlepiej sprawdzą się w temperaturze powyżej 6 stopni COpony zimowe z kolei przeznaczone są głównie do jazdy w sezonie zimowym. Opony zbudowane są z nieco innej gumy, dzięki czemu bez problemu poradzą sobie nawet w temperaturze -20 stopni C. Drugą różnicą jest nieco inna konstrukcja bieżnika, dzięki czemu można liczyć na zdecydowanie lepsze doczepienie do podłoża, które jest pokryte śniegiem i lodem. Pamiętać należy o tym, że opon zimowych nie można stosować w sezonie letnim. Wynika to oczywiście z tego, że bieżnik będzie zdecydowanie szybciej się zużywał. Opony najlepiej wymieniać w profesjonalnym serwisie (np. https://www.gemmaoleje.pl/uslugi/wymiana-opon/), dzięki czemu będziemy mieć pewność, że są one poprawnie wyważone.

Opony całoroczne

Kierowcy, którzy cenią sobie wygodę i raz na zawsze chcą zapomnieć o wymianie opon mogą postawić na opony całoroczne. Za pomocą nowoczesnej technologii produkcji gumy producenci są w stanie dostarczyć swoim klientom opony idealnie dopasowane do średniorocznych warunków atmosferycznych.

Opony nordyckie

Na samym końcu warto wspomnieć o oponach nordyckich, które zaprojektowane są w taki sposób, aby zagwarantować maksymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Jest to najlepsza alternatywa dla zimowych opon z kolcami śnieżnymi. Nowoczesne opony nordyckie wykazuje doskonałe właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Jeżeli chodzi o sam bieżnik to posiada on mniej lamelek. Mowa tutaj oczywiście o charakterystycznych nacięciach klocka bieżnika gumy. Dzięki takiemu rozwiązaniu można liczyć na zwiększoną siłę trakcji, dlatego też znacząco skraca się droga hamowa

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Projektowanie nadruku na koszulkę

Bezpieczna pasja do motocykli – sprawdzone rozwiązania