Grupa Nestle przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Są najlepsze od dekady. Głównie dzięki kawie i karmie dla zwierząt.
Nestle przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Wynika z nich, że spółka osiągnęła największy wzrost sprzedaży od przeszło 10 lat.
Rodzina założyciela Samsunga z gigantycznym podatkiem do zapłaty
Największy producent żywności na świecie zdradził także, że w pandemii klienci najchętniej kupowali paczkowaną żywność dla siebie i swoich zwierząt, kawę i nabiał. Większym zainteresowaniem cieszyły się także produkty ekologiczne. Klienci zamknięci w domach zaczęli bardziej zwracać uwagę na swoją dietę.
Zanotowane w pierwszym kwartale wzrosty sprzedaży wyniosły 7,7 proc. w porównaniu z 4,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Największy wzrost zanotowano w Europie, gdzie wyniosły one aż 9,1 proc.
Zobacz również: TikTok w obliczu poważnych kłopotów prawnych za wykorzystywanie danych dzieci
Nestle i zakupy przez internet
Firma wskazała także, że duża część wzrostów pochodzi z kanału sprzedaży internetowej. To kolejny efekt uboczny pandemii związanych z nią lockdownów, który pozytywnie wpłynął na wyniki finansowe części przedsiębiorstw. M.in. dzięki temu ogromne wzrosty zaliczył Amazon.
Jak wybrać system ERP, który zautomatyzuje politykę kadrową firmy?
Komentarze