Na terenie Centrum Wystawowego w Norymberdze został dziś uruchomiony Audi Charging Hub – pierwsza tego typu koncepcja na świecie. Nowoczesna stacja szybkiego ładowania o dużej mocy z możliwością rezerwacji miejsc, przeznaczona jest m.in. dla właścicieli samochodów elektrycznych, którzy nie mają możliwości ładowania w domu. Ponadto koncepcja ta przewiduje, że Audi Charging Hub ma w przyszłości zaspokajać szczytowe zapotrzebowania na ładowanie na terenach miejskich. Połączona jest z nim strefa wypoczynkowa.
Audi doszło do wniosku, że stacje ładowania też tak powinny wyglądać i stworzyło Audi Charging Hub.
Spis Treści
Pierwsza na świecie tego typu instalacja pilotażowa, to dla Audi test zupełnie nowej koncepcji ładowania samochodów elektrycznych. – Testujemy w ten sposób elastyczną infrastrukturę szybkiego ładowania w przestrzeni miejskiej, która w naturalny sposób plasuje się w segmencie usług premium – mówi Ralph Hollmig, kierownik projektu Audi Charging Hub. – Stworzyliśmy ją z myślą o tych klientach, którzy niekoniecznie budząc się rano mają w garażu już naładowane auto elektryczne, a jednocześnie wychodzimy naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi szybkiego ładowania.
Kontenerowa konstrukcja
Audi Charging Hub to budynek zbudowany z kostek – kontenerów, które można zmontować w ciągu kilku dni, a w razie potrzeby równie szybko zdemontować. Na każdy z kontenerów przypadają dwa punkty szybkiego ładowania. Kostki – kontenery można łączyć w różne konfiguracje. Ciekawostką jest fakt, że energia magazynowana jest tu w używanych, a następnie przetworzonych akumulatorach litowo-jonowych. W ten sposób daje się drugie życie akumulatorom pochodzącym ze zdemontowanych pojazdów rozwojowych, co redukuje koszty i oszczędza zasoby. Stacja taka staje się więc niezależna od skomplikowanej infrastruktury, podłączania do linii wysokiego napięcia, drogich transformatorów oraz czasochłonnej procedury planowania. Audi Charging Hub, bazujące na własnym magazynie energii, pozwoli zatem w przyszłości zapewnić infrastrukturę szybkiego ładowania tam, gdzie sieć elektryczna nie jest wystarczająca.
Audi Charging Hub w Norymberdze ma około 2,45 MWh pojemności tymczasowej i potrzebuje jedynie zasilania ok. 200 kW zielonej energii z ogólnodostępnej sieci niskiego napięcia. Te 200 kW wystarcza do ciągłego podładowywania modułów magazynujących energię. Panele słoneczne na dachu dostarczają dodatkowo do 30 kW zielonej energii. Klienci mogą ładować samochody elektryczne w sześciu punktach, z mocą do 320 kW. Łącznie, przy założonych 200 kW mocy wejściowej huba, w ciągu dnia można tu naładować około 80 pojazdów, nie osiągając przy tym granic krytycznych systemu magazynowania energii.
Zobacz również: Ford zaprezentował nowe edycje. Ford Mustang. Shelby GT500
Nie tylko dla posiadaczy Audi
Audi Charging Hub jest miejscem otwartym również dla użytkowników innych marek samochodów elektrycznych. Klienci Audi posiadający aplikację myAudi mogą jednak dodatkowo skorzystać z funkcji rezerwacji miejsca: w prosty sposób mogą zarezerwować jeden z sześciu punktów. Samo ładowanie jest szybkie i nieskomplikowane. W dwóch z sześciu punktów ładowania, w fazie pilotażowej możliwe jest nawet ładowanie modeli z funkcją Plug and Charge bez karty RFID (radio frequency identification). Proces uwierzytelniania odbywa się automatycznie za pośrednictwem szyfrowanej komunikacji, gdy tylko kabel ładujący zostanie podłączony do pojazdu.
Oferta usług uprzyjemnia czas ładowania
Pilotaż, który rozpoczyna się właśnie w Norymberdze, koncentruje się na przetestowaniu nowej funkcji rezerwacji, oczekiwań klientów co do wysokiej jakości ładowania oraz aspektów technicznych – wymagań stawianych nowoczesnym systemom magazynowania energii. Audi chce też ustalić, w jakich porach dnia obiekt jest szczególnie często wykorzystywany. Celem jest stworzenie kolejnych Audi Charging Hubów z odpowiednią wartością dodaną dla klientów. Poza ładowaniem samochodów elektrycznych, Audi oferuje zatem na miejscu dodatkowe usługi: stację wymiany akumulatorów do rowerów elektrycznych, wypożyczalnię skuterów elektrycznych, informacje o różnych produktach Audi, a także jazdy testowe Audi Q4 E-tron i RS E-tron GT nadzorowane przez ekspertów Audi. Ponadto Audi oferuje na tej stacji dostawę posiłków w systemie just-in-time, automat z przekąskami i napojami oraz mobilną opiekę nad samochodami.
Zobacz również: Rynek motocykli i motorowerów także w kryzysie
Źródło informacji
Komentarze