Nie jest tajemnicą, że dobrze skonstruowana treść ma ogromny potencjał – nie tylko wizerunkowy, ale również reklamowy. Istnieje wiele technik i zasad, którymi można się kierować, tworząc taki komunikat. To takich reguł zalicza się przepis na efektywny content marketing określany jako model AIDA. Przykład wielu firm pokazuje, że to sprawdzony sposób działania. Poniżej dowiesz się, czym się wyróżnia.
Zastosowanie modelu AIDA w content marketingu i sprzedaży jest powszechne – z konkretnymi przykładami możesz zapoznać się, zaglądając na stronę adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/.
Model AIDA – co to jest?
Spis Treści
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym właściwie jest model AIDA.
Jego nazwa jest skrótem od słów:
- attention – przyciągnięcie uwagi klienta,
- interest – jego zainteresowanie,
- desire – wzbudzenie chęci posiadania produktu,
- action – wezwanie do działania, czyli np. decyzji zakupowej.
Powstały w ten sposób akronim określa model wykorzystujący podstawowe zasady oddziaływania reklamy na konsumenta. Nie jest do końca jednoznaczne, kto jest twórcą tej koncepcji – niezależnie od sporów o autorstwo, koncept jest uniwersalny i powszechnie wykorzystywany na różnych polach: nie tylko w sprzedaży, ale także w budowaniu wizerunku czy komunikacji w mediach społecznościowych.
Zasady tworzenia treści w modelu AIDA
Wymienione wyżej słowa, od których model AIDA wziął swoją nazwę, to jednocześnie cztery etapy, zgodnie z którymi należy tworzyć treści. Kolejność tych faz jest bardzo ważna, gdyż to właśnie ich następstwo pozwala wywołać zainteresowanie i sprawić, by potencjalni klienci byli bardziej skłonni do złożenia zamówienia.
- Attention – przyciągnięcie uwagi
Na początku należy ustalić, jak zwrócić uwagę odbiorcy na konkretny przekaz, na przykład prezentację twojej oferty. W tej fazie warto zadbać o personalizację komunikatu, nakreślenie konkretnych potrzeb, na które może odpowiedzieć produkt, oryginalność.
- Interest – wzbudzenie zainteresowania
Jeśli dobrze sformułowałeś treść i trafnie zidentyfikowałeś potrzeby, klient zaczyna zgłębiać temat.
- Desire – potrzeba posiadania
W tym momencie klient widzi, jak skorzysta, wybierając dany produkt.
- Action
Efektem końcowym jest dodanie produktu do koszyka w sprzedaży bezpośredniej, zapisanie się do newslettera, nawiązanie kontaktu z firmą.
Model AIDA a SEO
Bazowanie na modelu AIDA jest powszechne, także w strategii tworzenia treści pod kątem SEO. Wystarczy uwzględnić słowa kluczowe odnoszące się do twojego biznesu, a następnie wykorzystanie ich podczas tworzenia unikalnego, zoptymalizowanego contentu
Chcesz lepiej poznać content marketing? Sprawdź szkolenia content marketing realizowane online oraz stacjonarnie w największych miastach w całej Polsce.
Komentarze