Model AIDA – czym jest i jak go wykorzystać?

Aby przyciągnąć uwagę nowych i obecnych klientów możemy zrobić w sieci naprawdę wiele: prowadzić profile w mediach społecznościowych, tworzyć kampanie reklamowe czy też współpracować z influencerami. Jak jednak robić to skuteczniej? Jak odkryć, czego potrzebuje klient i przyciągnąć jego zainteresowanie?

 

  1. Czym jest model AIDA?
  2. Kiedy korzystać z modelu AIDA?
  3. Czy można tworzyć treści online w oparciu o model AIDA?

 

Czym jest model AIDA?

AIDA jest terminem wywodzącym się z zarządzania oraz marketingu i określa model sprzedaży lub wchodzenia w interakcję na linii przedsiębiorca – potencjalny klient. Rozwinięciem tego skrótu są cztery angielskie słowa:

  • Attention: zwrócenie uwagi jest pierwszą z naszych reakcji, gdy widzimy przed sobą jakiś komunikat, na przykład reklamę. Przyciągnięcie uwagi odbiorcy jest bardzo ważne, gdy zależy nam na skuteczności naszej kampanii marketingowej;
  • Interest: zainteresowanie produktem lub usługą jest drugą reakcją, którą możemy uzyskać od odbiorcy, zaraz po tym jak wywołamy jego zainteresowaine. Na tym etapie potencjalny klient może, choć nie musi, wykształcić chęć skorzystania z naszej oferty;
  • Desire: pożądanie, które możemy także nazwać wzbudzeniem chęci skorzystania z naszego produktu. Na tym etapie musimy w pełni przekonać odbiorcę, że nasza oferta to właśnie to, czego on potrzebuje i co zaspokoi jego potrzeby.
  • Action: działanie, czyli skuteczne przekonanie klienta do złożenia zamówienia. Jeżeli uda nam się dobrać materiał reklamowy zgodnie z potrzebami odbiorców, będziemy w stanie doprowadzić do tego, że zdecydują się oni na zakup u nas.

 

Kiedy korzystać z modelu AIDA?

Pomoc w podjęciu decyzji zakupowej to coś, co towarzyszy nam na każdym kroku w formie reklamy. Jeżeli chcemy promować swój sklep internetowy lub usługi, korzystanie z kampanii marketingowych prędzej czy później pojawi się na liście naszych rzeczy do wykonania. Należy jedynie pamiętać o tym, że dobra reklama musi zwrócić uwagę odbiorcy, a więc wcześniej powinniśmy bardzo dokładnie określić, kim jest nasza grupa docelowa.

 

Czy można tworzyć treści online w oparciu o model AIDA?

Wzbudzenie zainteresowania jakie odczują potencjalni klienci działa równie dobrze w sprzedaży stacjonarnej, jak i internetowej – różne będą jedynie narzędzia, jakimi osiągniemy nasz cel. Jeżeli sami nie jesteśmy zbyt biegli w content marketingu, zawsze możemy zlecić podobne działania wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Dobrzy model AIDA przykład znajdziesz również na stronie: adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Kurs szczepień dla pielęgniarek – jak i gdzie się zapisać?

Alpinestars – włoski producent najbardziej zaawansowanej odzieży motocyklowej dla ekstremalnych doznań