Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to część większego zbioru narzędzi marketingowych, jakim jest native advertising. W skrócie są to takie formy płatnych treści, które pojawiają się w serwisach zewnętrznych i przypominają treści, które powstają normalnie dla tychże serwisów.

Co to są Artykuły sponsorowane?

Mówiąc najprościej, treści sponsorowane to rodzaj płatnej reklamy. Może przybrać dowolną formę — od artykułu lub infografiki, po wideo lub post w mediach społecznościowych.

Chociaż sponsorzy mogą sami tworzyć treści, zazwyczaj płacą za ich wyprodukowanie, a następnie opublikowanie w imieniu wiodącej w branży witryny internetowej, podmiotu stowarzyszonego lub influencera.

Treści sponsorowane są więc zarówno reklamą, jak i publikacją, która dostarcza unikalną wartość dla czytelników lub widzów, zwykle wykraczającą poza zwykłą promocję produktu lub usługi.

Format, który wybierzesz dla swoich sponsorowanych treści, będzie się różnić w zależności od Twoich celów, budżetu i zasobów. Popularne formy treści sponsorowanych obejmują:

  • Posty na blogu
  • Artykuły
  • Listy
  • Infografika
  • Posty w mediach społecznościowych
  • Odcinki podcastów
  • Webinaria
  • Wydarzenia
  • Filmy

Ze względu na różnorodność formatów treści sponsorowane są często mieszane z innymi płatnymi formatami reklamowymi, takimi jak reklamy natywne i advertoriale. Spójrzmy na różnice.

Reklama natywna to reklama dopasowana do treści strony, na której jest wyświetlana. Reklamy natywne mogą pojawiać się na stronach wyników wyszukiwania i pasować do wyszukiwanego hasła lub pojawiać się w Twoim kanale mediów społecznościowych i subtelnie próbować Ci coś sprzedać. Podobnie jak w przypadku publikacji sponsorowanych, reklamy natywne muszą być odpowiednio oznaczone.

Reklamy natywne obejmują reklamy w mediach społecznościowych, sponsorowane wyniki wyszukiwania, polecane treści na końcu artykułów, reklamy w biuletynach e-mailowych, produkty promowane na rynkach e-commerce itp.

Kluczowe różnice między reklamą natywną a treścią sponsorowaną są następujące:

  • Format: publikacje sponsorowane nie oferują bezpośrednio produktów ani usług, tak jak robią to reklamy natywne.
  • Twórca: Reklamy natywne są tworzone przez markę, która chce z nich skorzystać. Treści sponsorowane mogą być również tworzone przez markę, jednak wydawca musi zadbać o to, aby efekt końcowy odpowiadał jakości i tonu głosu, jakiego oczekuje ich odbiorca.
  • Wydawca: wydawca po prostu zapewnia miejsce na reklamę natywną w swojej witrynie. Jeśli chodzi o treści sponsorowane, mogą wystąpić dodatkowe działania promocyjne, np. e-mail lub wyskakujący baner do posta na blogu.

Advertoriale to reklamy zaprojektowane tak, aby wyglądały jak artykuły wyprodukowane przez wydawcę. Są one wykorzystywane do przyciągania potencjalnych klientów, wykorzystując reputację wydawcy, jednocześnie mówiąc bezpośrednio o reklamowanej marce.

Kluczowe różnice między reklamami a treściami sponsorowanymi są następujące:

  • Skupienie: Advertoriale koncentrują się na reklamowanej marce, podczas gdy sponsorowane treści są kształtowane wokół obaw użytkownika.
  • Ton głosu: Reklamodawcy mają tendencję do przekonywania i motywowania czytelników do zakupu, podczas gdy treści sponsorowane wprowadzają markę w lżejszy, zabawny lub informacyjny sposób.

Kiedy potrzebujesz sponsorowanych treści?

 

W powyższej sekcji omówiliśmy formaty reklam, które mogą zapewnić ostrą konkurencję dla sponsorowanych treści. Dowiedzmy się, kiedy i dlaczego warto wybrać to drugie.

  • Ustanowienie przywództwa myślowego. Sponsorowane treści pozwalają zaprezentować swoją wiedzę i zbudować zaufanie potencjalnych klientów, jednocześnie wykorzystując platformę, którą już rozpoznają i cenią.
  • Zwiększanie ruchu odsyłającego. Twoje sponsorowane treści najprawdopodobniej będą zawierać linki do Twoich własnych zasobów. Dlatego upewnij się, że mądrze wybierasz, dokąd poprowadzić swoich czytelników!
  • Docieranie do określonych odbiorców. Jeśli dobrze wybierzesz medium, będziesz w stanie poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do klientów, którzy idealnie pasują do Twojego profilu persony kupującego (a tym samym generować wysokiej jakości leady).

Tworzenie sponsorowanych treści w celu zapewnienia sukcesu

Nawet biorąc pod uwagę jego zalety, treści sponsorowane przyniosą oczekiwane rezultaty tylko wtedy, gdy zostaną wykonane prawidłowo.

Aby zużywać mniej zasobów podczas przygotowywania sponsorowanych treści, możesz:

  • Zmień przeznaczenie istniejących treści, aby wykorzystać je w polecanych publikacjach. Na przykład, jeśli niedawno opublikowałeś e-booka, dlaczego nie utworzyć na jego podstawie posta na blogu? Następnie możesz dodać link, aby pobrać ebooka i wygenerować kilka potencjalnych klientów z tego sponsorowanego posta na blogu.
  • Wykorzystaj w pełni swoje wewnętrzne zasoby i wiedzę. Na przykład zachęcanie MŚP do przemawiania na sponsorowanych seminariach internetowych i podcastach może przynieść korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.
  • Wykorzystaj narzędzia Semrush, takie jak Topic Research , aby znaleźć oryginalne pomysły na sponsorowane treści lub dowiedzieć się, jakie tematy są już omawiane przez potencjalne media i konkurencję.

Wybór platformy dystrybucyjnej dla sponsorowanych treści

Jeśli chodzi o kanały do ​​publikowania sponsorowanych treści, nie ma żadnych ograniczeń, ale przy dokonywaniu wyboru należy wziąć pod uwagę trzy główne aspekty. Są to specyfika odbiorców, specyfika platformy i oczywiście Twoje cele.

Zbadaj swoją publiczność

Sprawdź, gdzie spotykają się Twoi docelowi odbiorcy, i dowiedz się, jakie formaty treści używają. Na przykład energiczna, aktywna młodzież będzie bardziej skłonna do oglądania filmu na YouTube lub podcastu niż do długiego artykułu.

Zastanów się, jak najlepiej przekazać wiadomość. Jak chciałbyś, żeby twoja publiczność zareagowała? Rozśmieszyć, nauczyć czegoś nowego, zachęcić do określonego działania? Pozwoli Ci to zarówno wymyślić idealny format, jak i zawęzić listę platform dystrybucyjnych, które możesz mieć na początku.

Artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane

Zbadaj platformę

Następnie upewnij się, że wpływowe osoby lub media, na które patrzysz, są naprawdę szanowane, jak się wydaje. Poproś wydawcę o zestaw multimedialny i inne informacje, aby dobrze zrozumieć ich odbiorców, ton głosu, wiadomości i zaangażowanie oraz upewnić się, że są one zgodne z Twoimi.

Dodatkowo możesz spojrzeć na ruch lub liczbę obserwujących i zaangażowanie w mediach społecznościowych.

Narzędzie Semrush Traffic Analytics pozwoli Ci szybko i łatwo uzyskać niektóre z tych informacji, a Przegląd domen dostarczy Ci informacji o wyniku autorytetu domeny wydawcy.

Inne punkty, na które należy zwrócić uwagę, to:

  • Rodzaj odbiorców i czy jest zgodny z Twoimi
  • Zasięg mierzony jako miesięczne unikalne odwiedziny w witrynie
  • Istniejące formaty treści sponsorowanych
  • Wymagania i wytyczne redakcyjne
  • Inne marki, które również się z nimi reklamują i ich historie sukcesu, jeśli są dostępne.

 

Upewnij się, że Twoje cele są zgodne z potrzebami odbiorców i wymaganiami platformy

I na koniec jasno określ swoje oczekiwania, aby móc zmierzyć sukces swojej publikacji. Czy planujesz uzyskać długoterminowe lub szybkie rezultaty? Na przykład posty w mediach społecznościowych mogą niemal natychmiast wzbudzić zaangażowanie, ale nie żyją zbyt długo w kanale. I niekoniecznie muszą przynosić wiele szybkich, wysokiej jakości potencjalnych klientów, jeśli oferujesz produkty lub usługi o wysokim znaczeniu. Wręcz przeciwnie, artykuły i posty na blogu są nieco dłużej indeksowane i zaczynają generować ruch, ale te trwają długo i mogą być nawet wiecznie zielone.

Znajomość swoich celów i wskaźników KPI pomoże Ci oszacować, czy środki, które planujesz zainwestować w treści sponsorowane, kiedykolwiek się zwrócą, oraz w monitorowaniu właściwych wskaźników . Krótko mówiąc, jeśli szukasz świadomości marki i przywództwa w myśleniu, możesz mieć oko na zasięg i ruch z witryn odsyłających, wyświetlenia i wskaźniki zaangażowania społecznego; jeśli Twoim celem są potencjalni klienci — spójrz na pobrane treści z bramkami, które prezentujesz.

Pomiar skuteczności sponsorowanych treści

Kolejnym wyzwaniem związanym z treściami sponsorowanymi i innymi publikacjami zewnętrznymi jest pomiar wyników.

Niektóre z tych informacji można uzyskać od wydawcy lub zebrać ręcznie. Jest to jednak dość żmudna praca, zwłaszcza jeśli musisz śledzić kilka sponsorowanych publikacji na różnych platformach.

Semrush oferuje narzędzia do szybkiego i łatwego pobierania wszystkich potrzebnych metryk.

Śledzenie postów pozwala dowiedzieć się, jaki ruch odsyłający generuje Twój post lub artykuł, znaleźć słowa kluczowe, dla których znajduje się w rankingu Top 100 Google, obliczyć liczbę posiadanych udostępnień i linków zwrotnych oraz oszacować potencjalny zasięg. Wszystko w jednym miejscu.

Narzędzie pozwala również zastosować filtr, aby znaleźć najskuteczniejsze publikacje i media zewnętrzne lub znaleźć profile w mediach społecznościowych, które udostępniły Twoje posty.

Czy sponsorowane treści będą dla Ciebie przydatne?

Dla marketera bardzo ważne jest zbudowanie strategii dotyczącej treści, która jest zgodna z jego celami i preferencjami odbiorców . Aby zrozumieć, czy i jak sponsorowane treści mogą pasować do Twoich planów promocyjnych, musisz dokładnie rozważyć ich ogólne zalety i wady.

Korzyści płynące z treści sponsorowanych to:

  • Dostarczanie prawdziwej wartości swoim odbiorcom, zamiast po prostu podkreślać mocne strony swoich produktów.
  • Utrzymanie pozytywnego doświadczenia użytkownika przy jednoczesnym unikaniu ślepoty na banery.
  • Łatwy dostęp do nowych odbiorców i poprawa przywództwa myślowego.

Wady treści sponsorowanych to:

  • Relatywnie wysoki koszt publikacji w cenionym serwisie/mediach.
  • Zwiększona uwaga FTC (Federalnej Komisji Handlu) i ścisła konieczność przestrzegania wymogów regulacyjnych.
  • Dodatkowa inwestycja potrzebna do zamówienia, stworzenia lub zmiany przeznaczenia treści, tak aby spełniała wymagania zarówno Twoje, jak i wydawcy.

Jeśli zdecydujesz się dodać sponsorowane treści do swojego marketingu mix, upewnij się, że korzystasz z narzędzi, które pomogą Ci usprawnić i zoptymalizować ten proces. Skorzystaj z platformy Semrush Content Marketing Platform , aby zidentyfikować tematy, na których należy się skoncentrować podczas tworzenia treści sponsorowanych, poprawiać ich jakość i śledzić ichArtykuły sponsorowaneArtykuły sponsorowane wydajność, a wszystko to w jednym miejscu.

Sprawdź możliwości reklamy na naszym portalu. Reklama

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Jak może wyglądać serwis układu chłodniczego?