Linki . Osoby, które starają się poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pozycjonowania stron internetowych, prędzej czy później spotkają się z takimi określeniami jak „linki naturalne” oraz „linki nienaturalne”. Warto zatem wyjaśnić, na czym polega różnica między nimi i w jaki sposób przekłada się ona na efekty pozycjonowania.
Linki naturalne i nienaturalne
Spis Treści
Linki naturalne to te, które zostały pozyskane poprzez spontaniczne reklamowanie danej strony przez innych użytkowników sieci. Dodanie tych linków nie może zatem być związane z działaniami webmasterów domeny. Linki naturalne często przybierają formę słów odsyłających, na przykład „tutaj” albo „na stronie”. Niekiedy wykorzystywane są również frazy brandowe, czyli zawierające nazwę marki. Linkami nienaturalnymi określa się natomiast te linki, które zostały dodane w celu manipulacji przepływem PageRank. Google zastrzegł sobie prawo nakładania kar na webmasterów, którzy wykorzystują tego typu linki. Karą może być filtr algorytmiczny albo ręczny.
Podział linków
Powyższe informacje stanowią wystarczającą odpowiedź na pytanie dotyczące tego, dlaczego podział linków na naturalne i nienaturalne ma tak duże znaczenie. Zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google wartościowe są wyłącznie linki naturalne, natomiast pozyskiwanie linków w niedozwolony sposób może przynieść efekty odwrotne od oczekiwanych.
Linkowanie
Przechodząc do tematu linkowania warto pamiętać o tym, że przy budowaniu zaplecza i wykorzystywaniu go do pozycjonowania serwisów, trzeba wiedzieć, że linki muszą wyglądać naturalnie dla wyszukiwarek. Należy być tutaj ostrożnym w działaniu, bowiem jeśli wyszukiwarki zorientują się, że duża część odsyłaczy do pozycjonowanej strony pochodzi ze stron jednego właściciela, to wtedy mogą uznać je za nienaturalne i nie liczyć ich w ocenie strony. Jakie są najczęściej popełniane błędy:
Dublowanie
1). Należy wiedzieć, że rażącym błędem popełnianym przez wiele osób w trakcie linkowania swoich serwisów między sobą jest umieszczanie linka do jednej strony na każdej podstronie serwisu. Warto wiedzieć, że wyszukiwarki mogą w stosunkowo prosty sposób zidentyfikować tak umieszczone linki i uznać je za nienaturalne, co ostatecznie jest dla nas stratą. Ponownie nie ma tutaj reguł, ale możemy umownie (nieformalnie) przyjąć, że 15% podstron serwisów linkujących do jednego adresu to wartość w miarę bezpieczna. Część osób stosuje jeszcze większe bariery bezpieczeństwa i pozycjonowane serwisy linkują wyłącznie ze strony głównej, a wspomnianą wcześniej regułę 15% stosują do linkowania zaplecza między sobą. Ponadto pamiętajmy o tym, aby odsyłacze najlepiej umieszczać w tekście, tak aby wyglądały naturalnie, a nie w stopce w ramce obok serwisu.
Zobacz również: Jaką wybrać? Drukarka 3D dla początkujących
Crosslinking
2). No i trzeba powiedzieć, że największym błędem popełnianym przy linkowaniu stron jest łączenie wszystkich stron między sobą. Jak nazywa się takie działanie? Takie działanie nazywa się „crosslinking” i trzeba go się wystrzegać. Wyszukiwarki potrafią się w prosty sposób zorientować, że strony należą do jednej siatki. Niestety nie istnieje do chwili obecnej żaden prawidłowy schemat linkowania, ale nie możemy zapominać o tym, że linki mają sprawiać wrażenie naturalnych.
Czy łatwo zdobyć poleconych przez Reflinki?
Reflinki jest to nasz specjalny link/adres URL, który otrzymujemy po zarejestrowaniu się na stronę, która posiada program partnerski. Jeśli ktoś zarejestruje się na stronę z naszego linku otrzymamy wynagrodzenie. W zależności od programu partnerskiego może to być wynagrodzenie jednorazowe lub otrzymywanie X% zarobków od naszych poleconych. Jak zatem widać reflinki jest to kolejna metoda zarabiania przez Internet. Po krótkim wyjaśnieniu czym są reflinki czas odpowiedzieć na pytanie czy jest to łatwa metoda zarabiania i czy poleconych łatwo się zdobywa. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo zależy to od kilku czynników. Jeśli ktoś ma rozbudowane media społecznościowe, prowadzi własną stronę lub blog regularnie odwiedzany czy posiada kanał YT, to będzie mu dużo łatwiej zdobyć poleconych.
Zobacz również: Amazon Fire TV wkracza do Polski
Linki – Reflinki
Właściwie wystarczy dodać reflink i zacząć proces zarabiania przez Internet. Dużo trudniej mają osoby, które nie posiada wyżej wymienionych narzędzi do promowania linków. W takim przypadku pozostaje promowanie się na różnych forach, social mediach i inne metody promocji jaki przyjdą do głowy. Efekty tego mogą być różne, na pewno trzeba być cierpliwym, ale i to nie gwarantuje sukcesu. Wiadomo, że im lepsza promocja linku tym lepsze będą efekty. Dużo zależy też od programu partnerskiego i jakości poleconych. Wiadomo, że jeśli chce się zarabiać konkretne kwoty na bux, to potrzeba setek, a nawet tysięcy aktywnych poleconych. Natomiast w Innych programach wystarczy zdobyć kilku, którzy będą dużo zarabiać, najlepiej trafić na tak zwanego wieloryba, który zarobkami będzie przewyższał wszystkich innych, ale nie jest to proste. W kwestii zarabiania przez Internet reflinki mają bardzo duży potencjał, ale na pewno nie można powiedzieć, że to prosta metoda zarabiania szczególnie, gdy nie ma się własnego miejsca do ich promowania.
Komentarze