Prowadzenie restauracji nie jest łatwym biznesem. Warto jednak w tym wykorzystać potencjał, jaki daje Internet. Czy w naszych czasach restauracja może obejść się bez własnej strony www?
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w Polsce działa około 70 tys. lokali gastronomicznych, z czego niemal 19 tys. to restauracje. W niektórych miejscowościach konkurencja takich lokali jest naprawdę duża. W jaki sposób restauracja może zyskać przewagę konkurencyjną na rynku i umocnić swoją pozycję? Z pomocą przychodzi Internet. Warto wykorzystać jego potencjał.
Dlaczego restauracja powinna mieć stronę internetową?
Spis Treści
Większość firm jest już obecna w Internecie i to bez względu na branżę. Również coraz więcej restauracji ma własną stronę internetową. Dlaczego taka witryna przydaje się restauracji? Przede wszystkim dlatego, że to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Dzięki własnej witrynie restauracja ma szansę zdobyć więcej klientów. Do tego witryna jest dobrym źródłem informacji o ofercie restauracji. Mało tego, bez problemu można wdrożyć funkcjonalność pozwalającą na przykład na rezerwowanie online stolików.
Zaplecze techniczne dla strony www
Uruchomienie własnej witryny internetowej nie jest wcale trudne. Każdy właściciel restauracji poradzi sobie z tym bez problemu. Na początek wystarczy przygotować prostą wizytówkę z podstawowymi danymi. Aby to zrobić potrzebna będzie domena internetowa. Najlepiej, jeśli będzie taka sama, jak nazwa restauracji. Do tego strona musi zostać umieszczona na serwerze. Na początek wystarczy tani hosting współdzielony. Do tego przyda się jeszcze oprogramowanie strony www. Najłatwiej skorzystać z jakiegoś kreatora stron (udostępniają go niektóre firmy hostingowe) lub z gotowego oprogramowania CMS.
Jakie informacje w witrynie restauracji?
Jakie informacje powinny się znaleźć na stronie internetowej restauracji? To zależy od rozbudowania witryny. Na pewno potrzebne będą podstawowe informacje o lokalu jak na przykład adres restauracji i numer telefonu. Przyda się również formularz kontaktowy. Użytkownicy często oczekują, że znajdą zakładkę Menu ze spisem dań, a nawet z ich cenami. Warto takie informacje również umieścić. W przypadku restauracji konieczne są piękne, efektowne zdjęcia zarówno lokalu, jak i potraw. Do tego warto umieścić informacje o promocji i dostawie.
Własna strona internetowa na pewno przyda się restauracji. Dzięki takiej witrynie można prowadzić tanio marketing online, a także pozyskiwać nowych klientów i rozszerzać działalność na przykład o dostawy do domu.
Komentarze