Co powinna posiadać aplikacja mobilna programu lojalnościowego

Aplikacje mobilne są dziś tak powszechne, jak same smartfony. Korzystają z nich prawie wszyscy ich użytkownicy – począwszy od dzieci i ich rodziców, nawet na osobach starszych skończywszy. Cele aplikacji mobilnych są rozmaite – jedne mają dostarczać rozrywkę, inne pozwalają być na bieżąco z treściami w internecie i informacjami, nie można zapomnieć o mediach społecznościowych i aplikacjach sklepów i firm oferujących sprzedaż usług. Ludzkość w niecałe 40 lat przeszła drogę od prostych aplikacji mobilnych, takich jak zegar, do zaawansowanych narzędzi sprzedażowych, mających na celu przyniesienie większego zysku firmom

Aplikacja mobilna – definicja

Aplikacja mobilna to oprogramowanie działające na urządzeniu przenośnym – smartfon, telefon komórkowy, tablet, posiadającym wbudowany system operacyjny (Android, iOS, Symbian). Programy mogą mieć różne zastosowanie – mogą być to aplikacje biznesowe, promocyjne, programy finansowe, aplikacje społecznościowe, gry, aplikacje informacyjne i wiele innych.

Aplikacje mobilne w programach lojalnościowych i jaka jest ich rola

Aplikacje mobilne można wykorzystywać również jako narzędzie sprzedażowe. Jaki jest cel tworzenia takich aplikacji? Tworzenie więzi z użytkownikiem i oferowanie mu wygody – wszystkie informacje na temat sklepu, firmy, obecnych promocji, dostępnych kuponów rabatowych, punktów lojalnościowych, jakie do tej pory zebrał, ma w jednym miejscu. Dzięki czemu chętniej częściej z takich aplikacji korzysta.

Aplikacje programów lojalnościowych mogą mieć dwie podstawowe role:

  1. Mogą być głównym medium realizacji programu lojalnościowego, to znaczy właściciel aplikacji nie umożliwia uczestnictwa w programie w inny sposób (Lidl Plus).
  2. Są również aplikacje, które są jednym z wielu mediów, które klient może dobrowolnie wybrać chcąc zostać częścią programu lojalnościowego – oprócz tego można partycypować używając karty klienta lub logując się na stronę przez przeglądarkę.

Aplikacje mogą mieć wiele funkcji. Między innymi mogą posiadać:

  • e-kartę bądź ID,
  • saldo punktów,
  • historię zakupów,
  • repozytorium e-kuponów rabatowych oraz gazetek,
  • platforma zamówień online,
  • e-płatności,
  • czytnik cen
  • listę zakupów,

i inne.

Jak działa jedna z większych w Polsce aplikacji mobilnej programu lojalnościowego – Carrefour, można przeczytać pod poniższym linkiem:

https://i360.com.pl/aplikacje-mobilne-programow-lojalnosciowych/

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Co myślisz?

Avatar of zWEB

Napisane przez zWEB

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

Czy da się usunąć stare blizny po trądziku, które pozostawiły wgłębienia w skórze?

Hity jesieni już dostępne w sieciówkach: na te płaszcze damskie warto polować w tym sezonie!