Marketing w social mediach nie dla wszystkich jest chlebem powszednim. Jeśli Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych efektów warto powierzyć go osobom bardziej doświadczonym – agencji social media. Wiele osób, jednak nie wie, na co powinna zwrócić uwagę przy jej wyborze. Jeśli chcesz dowiedzieć się czym powinna się charakteryzować dobra agencja social media, koniecznie przeczytaj ten tekst!
Agencja social media – co to jest i czym się zajmuje?
Spis Treści
Agencja social media to nic innego jak grupa specjalistów, którzy zawodowo zajmują się marketingiem i komunikacją w mediach społecznościowych. Oferują oni szereg usług m.in. opracowanie strategii marketingowej, tworzenie płatnych kampanii reklamowych, komunikacja z odbiorcami, planowanie i dodawanie postów na social media, prowadzenie bloga, opracowanie szaty graficznej, pozycjonowanie czy projektowanie stron internetowych. Dzięki wszystkim tym usługom mogą oni spełniać cele biznesowe marek, z którymi współpracują.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji social media?
Aby współpraca z agencją przebiegała przyjemnie i przynosiła efekty warto zwrócić na kilka aspektów. Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając agencję:
Doświadczenie
Absolutnie kluczowy aspekt. Dobra agencja powinna dysponować portfolio lub referencjami dotychczasowych klientów. Istotne może się okazać czy agencja ma doświadczenie w pracy z firmami z Twojej branży oraz, czy zna aktualne trendy social media. Nie jest to kluczowy element, ponieważ często świeże spojrzenie jest dużo cenniejsze, bardziej kreatywne.
Opinie
Wiele osób, zanim rozpocznie współpracę z daną firmą, w pierwszej kolejności sprawdza opinie. Pozytywne oceny to dowód rzetelności oraz tego, że firma jest godna zaufania. W pierwszej kolejności sprawdź te negatywne i odpowiedzi agencji. To w dużym stopniu pokaże Ci podejście PR’owe agencji.
Odpowiednie podejście
Przy wyborze agencji warto sprawdzić, w jaki sposób traktuje swoich potencjalnych klientów. Twoje cele biznesowe powinny być jej priorytetem i drogowskazem podczas przygotowywania strategii marketingowej oraz komunikacji z klientami. Warto, aby agencja w stosunku do swoich klientów była w pełni transparentna, informowała ich o swoich planach na publikacje oraz prosiła o zgodę na upublicznienie zaprezentowanych treści.
Szeroki zakres usług
Dobra agencja w swojej ofercie przedstawia szereg usług. Podchodzi do marketingu internetowego w sposób holistyczny, więc nie oferuje wyłącznie tworzenia i wrzucania postów, ponieważ jest to niewielka część kompetencji, które powinna posiadać. Jej usługi obejmują – analizę grupy docelowej, opracowanie strategii, tworzenie contentu oraz monitorowanie wskaźników i raportowanie osiąganych efektów.
Monitorowanie efektów
Niezbędnym elementem pracy agencji jest monitorowanie efektów oraz raportowanie wyników. Do mierzenia efektywności kampanii stosuje specjalistyczne narzędzia, m.in. Google Analytics, który dobrze zaimplementowany generuje bardzo szczegółowe i istotne raporty. Na ich podstawie agencja powinna wprowadzać zmiany w swoje działania, jeśli istnieje taka konieczność. Dobra agencja social media na bieżąco informuje swoich klientów o wszelkich zmianach i osiąganych wynikach.
Dlaczego warto współpracować z agencją?
Już wiesz czym agencja social media powinna się charakteryzować. Ale po co miałbyś skorzystać z ich usług? Poznaj dwa najważniejsze powody, dla których naprawdę warto zatrudnić agencję!
Zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy
Przedsiębiorcy zwykle mają niewiele czasu, a nauczenie się działania poszczególnych mediów społecznościowych, tworzenia wartościowych kampanii i śledzenie trendów zabiera mnóstwo czasu. Nawet jeśli nauka pójdzie sprawnie to samo tworzenie marketingu za pośrednictwem social mediów jest niezwykle czasochłonne. Publikowanie angażujących treści wymaga determinacji i zaangażowania. W przypadku zdecydowania się na własne umiejętności i publikować niespójnych treści można liczyć na chaos komunikacyjny oraz spadek zaufania odbiorców względem marki.
Ponadto agencja uchroni Cię przed przepaleniem budżetu na reklamy. Do czego często dochodzi, jeśli przedsiębiorcy decydują się tworzyć kampanie reklamowe sami lub za pomocą osoby, która miała z tym niewielką styczność. Dzięki agencji wykorzystasz swój budżet w bardzo zoptymalizowany sposób i jesteś pewny efektów.
Doświadczone osoby pracują na Twój sukces
Opracowanie dobrej komunikacji w social mediach, która będzie angażowała odbiorców i przynosiła efekty jest pracą dla kilku osób – doświadczonego stratega, copywritera, grafika i analityka. Dzięki agencji marketingowej nie musisz zatrudniać tylu osób, a wystarczy, że skorzystasz z ich wiedzy. W dodatku masz gwarancję efektów, bo te osoby zajmują się na co dzień social mediami i o wszystkich trendach czy zmianach w działaniu kampanii wiedzą pierwsi. Ponadto agencje mają dostęp do najnowszych narzędzi i cały czas się kształcą, bo tego wymaga ich praca. Zatrudniając ich masz pewność, że powierzasz swoją markę specjalistom.
Czy warto zatrudnić agencję social media?
Jeśli nie wiesz zbyt dużo o działaniu mediów społecznościowych, nie masz czasu na prowadzenie fanpage firmy czy doszkalanie się w tym zakresie, to zdecydowanie warto powierzyć marketing internetowy specjalistom. Decydując się na agencje zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy i czasu, a przede wszystkim masz szansę rozwinąć swoją firmę jeszcze bardziej.
Jeśli szukasz firmy, która pomoże Ci w marketingu – zgłoś się do Rise UP – Agencji Social Media. Zajmiemy się reklamą Twojej firmy w internecie – kompleksowo.
strona: www.riseupagencja.pl
biuro@riseupagencja.pl
tel. 730-061-041
Komentarze