Nowy model Lexusa ES to auto po zmianach, które w wielu przypadkach są kluczowe. Zastosowano usprawnienia i usztywnienia elementów tylnego zawieszenia, aby zapewnić nowy poziom stabilności w takich sytuacjach, jak np. gwałtowna zmiana pasa ruchu przy wysokiej prędkości. Natomiast wersja ES F SPORT została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie AVS, wykorzystujące nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe było uzyskanie zarówno komfortu amortyzacji, jak i lepszej reakcji na ruchy kierownicą.
Ponadto nowy ES wyposażony został w innowacyjne technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego w najnowszej wersji pakietu Lexus Safety System + 2.5, zapewniające użytkownikom auta wyższy poziom bezpieczeństwa.
Hamowanie i napęd Lexusa ES.
Lepiej wyczuwalny jest też pedał hamulca, a przez to wyższa jakość hamowania. Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji Lexusa ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.
Zobacz również: Chciała zdać prawo jazdy podszywając się pod koleżankę
Nowy Lexus ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.
Nowy Lexus ES. Więcej bezpieczeństwa
Samochód jest wyposażony w zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu. Ponadto zastosowano nowe, lepsze kamery w systemie Digital Side View Monitor. Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), który teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System radarowego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control wzbogacono o funkcję kontroli prędkości w łuku, która reguluje prędkość pojazdu, z wyprzedzeniem dostosowując ją do przebiegu drogi,
Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.
Komentarze