„Amerykańska ciężarówka przyszłości już jest. F-150 Lightning to najinteligentniejszy i najbardziej innowacyjny samochód użytkowy, jaki Ford kiedykolwiek zbudował”, chwali się w komunikacie Ford.
Nowy F-150 Lightning zjedzie z linii montażowej w przyszłym roku, będzie powstawał w zaawansowanej technologicznie fabryce, w kompleksie Rouge firmy Ford w Dearborn niedaleko Detroit.
F-150 Lightning jest filarem, wartego 22 miliardy dolarów, planu firmy dotyczącego pojazdów elektrycznych. Ford zaczyna od bezemisyjnych wersji swoich najpopularniejszych i najbardziej lubianych modeli – Mustanga, Transita i F-150 – a w nadchodzących latach w pełni elektrycznych modeli marki będzie znacznie więcej.
Zasięg i moc jeszcze nieznane
Na razie znamy część technicznych danych. Zasięgi i moce różnych wersji F-150 Lightning pozostają w tajemnicy. Mimo to, na auto można się już zapisywać, wystarczy wpłacić 100 dolarów, jak na Teslę Cybertruck, której F-150 będzie arcyrywalem.
Zobacz również: e-TOLL – Nowy system poboru opłat na autostradach opóźniony
Kilka informacji zostało jednak ujawnionych. Wraz z F-150 Lightning zadebiutuje Ford Intelligent Backup Power, zamieniający samochód w źródło energii dla gospodarstwa domowego. Dzięki zdolności do odprowadzania 9,6 kW mocy, inteligentny system zasilania awaryjnego Forda, będzie w stanie utrzymać włączone światła podczas awarii energetycznej w domu, zasilając choćby urządzenia AGD, systemy zabezpieczające i nie tylko.
Bagażnik z przodu
Pod maską znajduje się wytrzymały kufer, oferujący dedykowaną przestrzeń do przechowywania, która jest bezpieczna, zamykana i łatwo dostępna dzięki zasilanemu systemowi otwierania i zamykania. Ten obszerny kufer ma pojemność 400 litrów i 180 kilogramów ładowności – wystarczy, aby pomieścić dwie torby podręczne i jedną pełnowymiarową walizkę bagażu rejestrowanego lub dwa komplety kijów golfowych.
Zobacz również: Hulajnogi elektryczne i przepisy wchodzą w życie 20 maja
F-150 Lightning już teraz może pochwalić się doskonałymi osiągami terenowymi, z układem 4×4 z czterema trybami jazdy do wyboru: normalny, sportowy, terenowy i holowanie/transport. Wytrzymała ochrona podwozia zapewnia bezpieczeństwo układu napędowego dzięki metalowym osłonom chroniącym akumulator i silniki pokładowe przed trudnym terenem. Sam akumulator jest zabezpieczony wodoodporną obudową otoczoną ochroną przed uderzeniami i został przetestowany w temperaturach nawet do -40 stopni Celsjusza.
Komentarze