Jak wybrać hosting, który będzie służyć nie tylko jako stabilne miejsce do trzymania strony internetowej, ale też jako coś, co będzie sprzyjać działaniom SEO? I czy w ogóle ma on wpływ na pozycjonowanie? Przygotowaliśmy dla Ciebie parę informacji na ten temat.
Szybkość
Spis Treści
Tempo wczytywania się stron to kwestia istotna zarówno dla pozycjonwoania, jak i dla doświadczeń użytkownika odwiedzającego witrynę. Nikt nie lubi długo wczytujących się stron i zazwyczaj zamiast czekać, aż strona faktycznie się załaduje, po prostu wychodzi z niej, wracając do wyników wyszukiwania – a taki szybki powrót jest dla Google czynnikiem negatywnym. Podobnie zresztą jak i wolne tempo ładowania się strony samo w sobie, co ma odbicie w promowanych przez Google metrykach Core Web Vitals.
Oczywiście, na szybkość działania strony wpływa jej budowa, ale sprawność serwera, na którym się ona znajduje również. Co za tym idzie, warto szukać takiego hostingu, którego dostawca nie oszczędza na maszynach i… dba o ich konfigurację.
Parametry hostingu
Wybierając miejsce na stronę, warto dobrze się przyjrzeć parametrom. Czy oferta limituje transfer danych? Czy można liczyć na otrzymanie certyfikatu SSL, czy też trzeba zadbać o niego samodzielnie lub dokupić niezależnie od głównej ceny? Czy można założyć tylko kilka baz danych, czy też nie ma pod tym względem limitu? Ile jest miejsce na własne pliki?
Każdy z wymienionych parametrów wpływa na wygodę korzystania z oferty, szczególnie w przypadkach, gdy ktoś dość mocno skupia się na działaniach SEO i chce instalować na serwerze więcej niż jedną (czy nawet kilka) stron. Dobrze pod tym względem wypada na przykład hostingu SEO SEOHosters.pl. Jeśli chcesz porównać więcej ofert, warto przejrzeć bazę hostingów Hosting365.
Uptime i kopie bezpieczeństwa
Uptime to wskaźnik, który określa, ile czasu średnio w ciągu miesiąca serwer jest faktycznie online. Z góry trzeba zaznaczyć, iż poziom 100% jest mało prawdopodobny, chociażby ze względu na aktualizację oprogramowania. Jednak zdecydowanie należy szukać takiego hostingu, na którym uptime dąży „do setki”.
Jednocześnie warto przyjrzeć się polityce stosowania kopii bezpieczeństwa. To istotne nie tylko na wypadek awarii serwera (wypadków nikt nie przewidzi), lecz również na okoliczność błędu po naszej stronie lub włamania, gdy na stronie pojawią się dziwne treści lub wręcz wirusy.
Istotne przy tym mogą być nie tylko kwestie samej obecności kopii bezpieczeństwa, lecz również ich liczby. Niektórzy hostingodawcy praktykują wręcz utrzymywanie serii backupów z kolejnych dni, na wypadek, gdyby to nie ten najświeższy był tym faktycznie pożądanym.
Złe sąsiedztwo
Ten czynnik jest wręcz mityczny wśród niektórych pozycjonerów i na temat tego, czy – a jeśli tak, to w jakim stopniu – wpływa na SEO, toczono już wiele dyskusji. Samo Google zaprzecza negatywnemu wpływowi „złych” stron znajdujących się na tym samym serwerze co „dobre”. Jednak niezależnie od tego, czy wierzysz mu, czy też nie, warto pomyśleć o tym, że serwer przeciążony dużą liczbą zasobochłonnych skryptów, będzie po prostu działać wolniej. Szukaj więc takiego hostingu SEO, który co prawda ma politykę przyjazną dla pozycjonerów, ale jednocześnie dba o porządki i wydajność maszyn.
„Jak wybrać hosting, który będzie służyć nie tylko jako stabilne miejsce do trzymania strony internetowej, ale też jako coś, co będzie sprzyjać działaniom SEO?…”
Jeśli szukasz naprawdę dobrego hostingu w relatywnie niskiej cenie to wybierz hostido. Rewelacyjna firma. Polecam serdecznie.