Kiedy dotychczasowe metody organizacji różnych procesów firmy zawodzą, z pomocą przychodzi inteligentny system CRM. Ten popularny program do zarządzania relacjami z klientami sprawdza się zarówno w branży B2B, jak i B2C. Jakie rodzaje systemu CRM wyróżniamy i który z nich wybrać dla swojej firmy? Zapraszamy do lektury.
CRM, czyli Customer Relationship Management
Spis Treści
CRM (Customer Relationship Management) służy do zarządzania relacjami z klientami. Inteligentna realizacja procesów sprzedaży, bezproblemowa komunikacja z klientem i bardziej efektywne działania marketingowe – to główne korzyści związane z tym systemem.
Oczywiście funkcje, jakie pełni program CRM, różnią się w zależności od konkretnego rozwiązania. W związku z tym możemy wyróżnić system:
- analityczny – przeznaczony do analizy danych na potrzeby usprawnienia kampanii marketingowych i sprzedaży,
- operacyjny – pozwala zautomatyzować obsługę klienta na wszystkich etapach lejka sprzedażowego,
- interaktywny – zapewniający wielokierunkową komunikację z klientami.
Popularność tego rodzaju rozwiązań jest zaskakująco duża. Zgodnie z wynikami badań ponad 90% firm zdecydowało się na wdrożenie inteligentnego systemu CRM, aby zwiększyć jakość obsługi klienta.
Jaki System CRM wybrać?
Przy wyborze odpowiedniego systemu CRM istotne są nie tylko cele, które firma chce osiągnąć, ale również liczba obsługiwanych klientów oraz liczba pracowników, którzy będą korzystać z programu. System powinien być również jak najbardziej intuicyjny w obsłudze i posiadać odpowiedni poziom zabezpieczeń.
Największą popularnością cieszą się operacyjne systemy CRM. To rozwiązanie idealne dla Ciebie, jeśli dotychczasowe metody komunikacji z klientami i śledzenia ich ścieżek zakupowych okazały się zbyt czasochłonne. Wdrażając operacyjny CRM, zautomatyzujesz komunikację marketingową i usprawnisz pomoc techniczną. System automatycznie wskaże Ci, jak dopasować kanał komunikacji do konkretnego klienta i zarejestruje wszystkie transakcje realizowane przez różnych konsumentów.
Jeśli potrzebujesz systemu mniej kompleksowego i zależy Ci jedynie na usprawnieniu komunikacji na linii firma-klient lub między różnymi zespołami firmy, rozważ interaktywny CRM. Dzięki niemu zautomatyzujesz komunikację w wielu różnych kanałach. Z kolei CRM analityczny warto wziąć pod uwagę, gdy chcesz jeszcze lepiej dopasowywać treści marketingowe do klientów i zapewnić im wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Analityczny CRM pozwoli Ci przeanalizować dane dotyczące zachowań i upodobań klientów. Uzyskane informacje możesz następnie wykorzystać do zwiększenia jakości świadczonych usług.
Dostosuj CRM do swoich potrzeb
Jak wiadomo, każda firma realizuje wiele różnych procesów. Często zdarza się, że systemy CRM dostępne na rynku nie spełniają oczekiwań przedsiębiorstwa. Zakup oprogramowania, które okaże się nieprzydatne lub przydatne w niewielkim stopniu, mija się z celem.
Dlatego warto rozważyć dedykowany system CRM – taki, który będzie zaopatrzony w ściśle określone funkcje. CRM tworzony na zamówienie jest nie tylko dopasowany do wszystkich procesów firmy, ale również intuicyjny w obsłudze i otwarty na modyfikacje w przyszłości.
Chcesz wdrożyć CRM w swojej firmie? Zajrzyj na stronę agencji marketingowej Karlsbad, a następnie zadzwoń lub wyślij brief, aby skorzystać z bezpłatnej konsultacji.
Komentarze