5 zasad działania e-mail marketingu w przedsiębiorstwie

5zasaddzialaniae mailmarketinguwprzedsiebiorstwie

Choć liczba kanałów marketingu stale rośnie, istotną rolę wciąż odgrywają e-maile, które towarzyszą firmom praktycznie od początku rozwoju Internetu. Jak zadbać o skuteczny e-mail marketing?

 

Jak działa email marketing?

E-mail marketing w firmie to forma promowania usług oparta na bezpośrednim kontakcie z odbiorcą przez wiadomości mailowe. Dobrze opracowana strategia, która bierze pod uwagę potrzeby i preferencje potencjalnych klientów, może zapewnić ogromną skuteczność. Odpowiedni mailing może zatem prowadzić do zwiększenia współczynnika sprzedaży, a tym samym zysków dla firmy.

Mailing może odbywać się z użyciem specjalnych narzędzi, na przykład dedykowanych programów do prowadzenia kampanii mailowych. Należą do nich między innymi SendinBlue czy MailChimp. Taka funkcjonalność może być także wbudowana w możliwości klienta pocztowego; tego typu opcje znajdziemy w Outlooku czy w programie Thunderbird. Należy jednak pamiętać, że dostawca usług poczty elektronicznej może nakładać pewne ograniczenia na liczbę maili. Wysłanie masowej wiadomości może wydawać się prostym procesem – choć od strony technicznej faktycznie jest to dość łatwe zadanie, należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach związanych bezpośrednio z tego rodzaju marketingiem.

Zasady e-mail marketingu

E-mail marketing z pewnością ma wiele zalet – to stosunkowo tani sposób na promocję usług lub towarów, który pozwala bezpośrednio dotrzeć do klienta. Jednak jednocześnie taka forma reklamy wiąże się z pewnymi wyzwaniami, które warto wziąć pod uwagę.

1. Pamiętaj o przepisach związanych z przechowywaniem danych osobowych

Do utworzenia listy odbiorców będziemy często potrzebować pewnych informacji o adresatach. Mogą one obejmować nie tylko same adresy e-mail, lecz także imiona i nazwiska. Takie dane można wykorzystać między innymi do personalizacji wiadomości, co zdecydowanie zwiększy ich skuteczność. Nie można przy tym zapominać o przechowywaniu danych zgodnie z prawem – zastosowanie mają tutaj regulacje takie jak RODO.

2. Stwórz grupy odbiorców

Twoja firma może mieć kilka grup docelowych, które różnią się do siebie pod względem upodobań i potrzeb. Płeć, wiek, preferencje zakupowe – to informacje, które mogą znacznie pomóc w dopasowaniu mailingu. Warto już na starcie utworzyć odrębne grupy, do których wysyłane będą inne wiadomości.

3. Zadbaj o personalizację mailingu

Chodzi tu między innymi o działania, które pozwolą zbudować relacje z naszą grupą docelową. Umieszczenie imienia odbiorcy w treści skraca dystans i sprawia, że nasza wiadomość zyskuje na wartości w oczach klienta, który czuje się wtedy zauważony i ważny. Można to porównać do sytuacji, z którą możemy spotkać się w razie wypadku drogowego – gdy mówimy do wszystkich w pobliżu, prawdopodobnie nikt nie zareaguje. Jeśli jednak wskażemy konkretną osobę, ta najprawdopodobniej podejmie działanie od razu. W przypadku spersonalizowanego maila efekt jest podobny; takie czynności mogą realnie przełożyć się na długoterminowe zyski z marketingu.

4. Zwrócenie uwagi odbiorców to podstawa

Pierwszą rzeczą, jaką zobaczą odbiorcy, jest tytuł maila. Z tego względu powinien on przekazywać najważniejsze informacje o treści, a przy tym od razu zwrócić uwagę czytelników. Najlepiej stawiać na krótkie, efektywne tytuły.

5. Załóż osobną skrzynkę mailową

To oznaka profesjonalizmu – gdy wysyłamy maila z publicznej skrzynki mailowej lub z podejrzanej domeny, odbiorcy mogą uznać go za spam lub nawet phishing. Odpowiednią opcją będzie tutaj na przykład konto „marketing” założone na domenie z nazwą firmy.

INEA Biznes – Internet dla firm

Przy tym wszystkim nie można pominąć rozwiązań, które zapewnią sprawną obsługę mailingu. Ten typ marketingu odbywa się w stu procentach w przestrzeni online – należy zatem zadbać o sprawne i stabilne połączenie internetowe. Propozycje dla przedsiębiorstw znajdziemy m.in. w ofercie firmy INEA. Biznes z właściwie dobranymi rozwiązaniami będzie bardziej efektywny i przyniesie większe zyski.

 

Czym charakteryzuje się oferta INEA dla firm? W ramach usług poznańskiego dostawcy możemy skorzystać między innymi z symetrycznego światłowodu, który zapewni wysoką prędkość pobierania i wysyłania danych. Co istotne, rozwiązania INEA dla firm obejmują także dodatkowe zabezpieczenia, które mogą okazać się kluczowe dla przedsiębiorstw. Ze wsparciem specjalistycznych dostawców takich jak INEA biznes może działać z pełną skutecznością.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Avatar of Redakcja zWeb.pl

Napisane przez Redakcja zWeb.pl

zWEB to miejsce najciekawszych informacji z sieci takich jak ciekawostki, newsy, artykuły, plotki i inne. Dodaj znalezione treści komentując je i głosując na nie.

pylony reklamowe

Graffico – reklamy do nieba – producent pylonów poza schematami

skup aut 1

AutoDave.pl – auto skup Bydgoszcz z pozycją lidera regionu